poniedziałek, 8 kwietnia 2013

148. Osiem



- Ciiiii – powiedział Kufel i dał głośniej radio. – Wiadomości będą.
Nagle gwałtownie zahamował. Zaciągnął ręczny i wysiadł z samochodu. Podniosłam wzrok. Na środku wąskiej, jednokierunkowej ulicy leżały grabie. Prawdziwe. Zębami do góry. Kufel odrzucił je na chodnik i wrócił do auta.
- Czego to ludzie nie potrafią zgubić – zaczęłam w zadumie.
- Ciiiii...! – powiedział ponownie. – Słuchaj!
- Oj, no... słyszałam to już dzisiaj z pięć razy – burknęłam. Kufel miał manię słuchania wiadomości, a ja byłam zmęczona. – Że tam żona zamordowała męża? Osobiście jej się nie dziwię! Powinna dostać nagrodę, a nie osiem lat więzienia.
- Tak – mruknął Kufel i jeszcze raz podkręcił głośność. – A to słyszałaś?
Nadstawiłam uszu.
- Na Podkarpaciu aresztowano oszusta, który podając się za właściciela hurtowni oszukał drogą internetową...
- E tam – zniecierpliwiłam się. – Takich wiadomości to jest na pęczki...
- Zamkniesz się wreszcie?! – ryknął Kufel. – Słuchaj, do cholery!
Potulnie zamilkłam. Jeszcze mnie wysadzi w połowie drogi...
- Za wyłudzenia – powiedziało radio beznamiętnie – usłyszał wyrok skazujący na osiem lat pozbawienia wolności. Na kolejne wiadomości zapraszamy o godzinie 1800.
- No i co? Było tak wrzeszczeć?
- A to – powiedział Kufel i pokiwał głową – że oboje dostali po osiem lat, nie słyszałaś? Osiem lat za życie człowieka i osiem lat za głupie kilkadziesiąt tysięcy złotych...

10 komentarzy:

  1. Właśnie - czasem ta sama wartość jest "tylko" i "aż" jednocześnie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W naszej powalonej rzeczywistości wszystko się wykiełbasiło.

      Usuń
  2. A za pedofilię - przeniesienie do innej parafii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję za gwałt - przeniesienie do innej dzielnicy, za morderstwo - do innego miasta.

      Usuń
  3. A do innego kraju? Coś przecież trzeba zrobić.... Jeśli trzeci Świat, to nie wiem. Gdzie indziej, to raczej nagroda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do trzeciego świata to też nagroda. Byłam w Maroku, cudnie jest :) Ale niczego nie przeskrobałam.
      Polska to czwarty świat, a może nawet czwarty wymiar.

      Usuń
    2. No to może już zsyłają do nas, tylko my nic o tym nie wiemy?

      Usuń
    3. O, to bardzo możliwe :)))

      Usuń
  4. ...a weź mi nawet nie mów! U nas kary są niewspółmierne do popełnionego czynu...szkoda, że nie ejst u nas jak w niektórych Stanach w Stanach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim marzy mi się sprawiedliwość, a ponadto obrona słabych i niewinnych, a nie bandytów, kurew i złodziei.

      Usuń